سبد خریــــــــــــــــد
ردیف عکس محصول                   نام کالا                   کد کالا قیمت تعداد کل قیمت حذف
3پی اچ متر رومیزی هانا بلوتوثی و هوشمند مدل HI2202306004262410110
2دماسنج مادون قرمز 320 درجه با نسبت 8 به 1 برند ای زد AZ 8872306001349410110
1pH/EC/TDS متر پرتابل رنج پایین HI991300306004291910110
بستن

فشار سنج دیجیتال چیست و چه کاربرد هایی دارد؟


مقدمه:

یک فشارسنج دیجیتال یا گیج فشار دیجیتال یک دستگاه استفاده شده برای اندازه‌گیری فشار است. این دستگاه‌ها برای نظارت و کنترل فشار روغن، فشار آب و فشار جوی در ماشین‌آلات صنعتی، تجهیزات وابسته و ابزارهای تجزیه و تحلیلی مختلف استفاده می‌شوند. بسته به کاربرد، فشارسنج‌های ضدآب و انواع دیگری از فشارسنج‌ها وجود دارند.

فشار سنج دیجیتال چیست؟

یک فشارسنج دیجیتال یا گیج فشار دیجیتال یک دستگاه استفاده شده برای اندازه‌گیری فشار است. این دستگاه‌ها برای نظارت و کنترل فشار روغن، فشار آب و فشار جوی در ماشین‌آلات صنعتی، تجهیزات وابسته و ابزارهای تجزیه و تحلیلی مختلف استفاده می‌شوند. بسته به کاربرد، فشارسنج‌های ضدآب و انواع دیگری از فشارسنج‌ها وجود دارند. انتخاب باید بر اساس مایع (هوای خشک، هوای میست، بخار، روغن و غیره) که فشار برای آن اندازه‌گیری می‌شود و حداکثر محدوده فشار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در سال‌های اخیر، بسیاری از حسگرهای فشار از روشی استفاده می‌کنند که فشار توسط یک قسمت به نام غشاء اندازه‌گیری شده، به یک سیگنال الکتریکی تبدیل می‌شود و به یک نمایشگر خروجی داده می‌شود.

فشارسنج‌های دیجیتال دقت بالایی دارند و مناسب برای اندازه‌گیری و نمایش فشارها در محل‌های ثابت و متحرک هستند. علاوه بر این، یک فشارسنج دیجیتال می‌تواند به عنوان یک مرجع فشار استفاده شده و امکان آزمایش، تنظیم و کالیبره کردن تجهیزات اندازه‌گیری فشار دیگر را به طور مستقیم در محل فراهم می‌کند. با استفاده از سلول‌های اندازه‌گیری کارآمد با خطی‌سازی الکترونیکی منحنی خصوصیت، دقت بالایی تحقق می‌یابد.


فشارسنج تفاضلی و بادسنج پیتوت تیوب مدل TES-3142

کاربرد های فشار سنج دیجیتال:

فشارسنج‌های دیجیتال در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال:

1-صنایع نفت و گاز: فشارسنج‌ها در سیستم‌های تأمین گاز نیمه‌هادی، تجهیزات حفاری، انبارهای ذخیره نفت و گاز و تجهیزات دیگری که با فشار مرتبط هستند، استفاده می‌شوند.
2-صنایع کاغذ: در صنعت کاغذ، فشارسنج‌ها برای کنترل فشار در ماشین‌های کاغذسازی، انبارهای مخزن کاغذ و سایر تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرند.
3-صنایع شیمیایی: فشارسنج‌ها در تجهیزات تجزیه و تحلیل شیمیایی، آزمایشگاه‌ها و فرآیندهای شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
4-صنایع الکترونیکی: در تولید و فرآوری قطعات الکترونیکی، فشارسنج‌ها جهت کنترل و نظارت بر فشار در دستگاه‌ها و سیستم‌های گازی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
5-سایر صنایع: فشارسنج‌ها در صنایع مختلفی نظیر خودروسازی، پزشکی، آب و فاضلاب، تاسیسات ساختمانی و غیره استفاده می‌شوند.

همچنین، در انتخاب فشارسنج مناسب، نوع مایع مورد اندازه‌گیری (گاز، مایع، قابل اشتعال، خورنده و غیره) و فشار مرجع (مطلق یا جوی) نیز باید مدنظر قرار گیرد. همچنین، دستگاه‌هایی وجود دارند که از فشار جوی به عنوان مرجع استفاده می‌کنند: دستگاه‌هایی که فشار منفی را اندازه‌گیری می‌کنند و دستگاه‌هایی که فشار مثبت را اندازه‌گیری می‌کنند.



فشار سنج دیجیتالی لوترون LUTRON PS - 9303SD

فشارسنج های دیجیتال (Pressure Gauge) فشار داخل یک سیستم را به روشی خاص اندازه گیری می کنند. آنها فشار را به یک سیگنال الکترونیکی تبدیل می کنند. گیج فشار را با استفاده از نمایشگر دیجیتال نشان می دهد، علاوه بر این سیگنال می تواند برای کنترل تجهیزات استفاده شود. گیج های دیجیتال در مقایسه با آنالوگ از دقت بالاتری برخوردار هستند. اگر می خواهید در مورد آن نوع بیشتر بدانید، مقاله ما را در مورد فشار سنج های آنالوگ بخوانید. فشارسنج دیجیتال

اصل کار فشارسنج دیجیتال (Pressure Gauge) :

فشارسنج های دیجیتال از سنسورهای فشار برای تبدیل فشار به سیگنال الکترونیکی استفاده می کنند. انواع مختلفی از سنسورهای فشار وجود دارد، اما رایج‌ترین آنها سنسور فشار پیزورزیستیو است. یک سنسور فشار پیزورزیستیو از یک دیافراگم مجهز به عناصر پیزومقاومتی تشکیل شده است. فشار متوسط باعث انحراف دیافراگم می شود، این انحراف باعث تغییر در سطح مقطع عناصر پیزومقاومتی می شود که مستقیماً با مقاومت الکتریکی جفت می شود. 

اين فشار سنج ها در حقيقت از يك سنسور حساس از نوع استرين گيج  Strain Gage ساخته می شوند  كه به كمك مدار الكترونيكی خود که غالبا از نوع پل وتسون  است می تواند مقدار نيروی وارد شده بر سنسور را به صورت پارامتر الكتريكی و با مقیاس و كاليبره مناسب به شکل فشار نشان دهد . فشار سنج های ديجيتالی  امكانات بيشتری به کاربر از نظر تغيير واحدها، ثبت مقادير بیشینه و کمینه در حافظه داخلی و همچنين امكان كاليبره كردن آسان فراهم می کنند. این فشار سنج ها به عنوان فشار سنج صنعتی نیز استفاده می شوند، اما می توان به اين نكته اشاره كرد كه برای اپراتورها گيج فشار آنالوگ ملموس تر هستند و جهت مقايسه بصری بين مقادير مناسب ترمی باشند ولی باید گفت که تکنولوژی در حال پیشرفت است!!!


فشارسنج ،مانومتر دیجیتال مدل LUTRON PM-9107

انواع فشارسنج دیجیتال:

می‌توان فشارسنج‌های دیجیتال را بر اساس نوع کاربرد آن‌ها به انواع مختلفی تقسیم کرد. برخی از انواع فشارسنج‌های دیجیتال عبارتند از:


فشارسنج دیجیتال: فشارسنج‌های عمومی که برای اندازه‌گیری فشار در طیف وسیعی از کاربردها استفاده می‌شوند.
فشارسنج دیجیتال هواگاز: فشارسنج‌هایی که برای اندازه‌گیری فشار هوا یا گازهای دیگر استفاده می‌شوند.
فشارسنج دیجیتال روغنی: فشارسنج‌هایی که برای اندازه‌گیری فشار روغن و سیالات دیگر استفاده می‌شوند.
فشارسنج دیجیتال تفاضلی: فشارسنج‌هایی که برای اندازه‌گیری فشار تفاضلی بین دو نقطه استفاده می‌شوند، مانند فشارسنج‌های دیافراگمی.
فشارسنج دیجیتال نیتروژن: فشارسنج‌هایی که برای اندازه‌گیری فشار نیتروژن و گازهای دیگر استفاده می‌شوند.
فشارسنج دیجیتال خلاء: فشارسنج‌هایی که برای اندازه‌گیری فشار در فضای خلاء و فرایندهای خلاء استفاده می‌شوند.
فشارسنج دیجیتال دیافراگمی: فشارسنج‌هایی که براساس تغییر شکل یک دیافراگم فشار را اندازه‌گیری می‌کنند.
فشارسنج دیجیتال اکسیژن: فشارسنج‌هایی که برای اندازه‌گیری فشار اکسیژن و گازهای اکسیژنی استفاده می‌شوند.
همچنین، فشارسنج‌های دیجیتال آزمایشگاهی نیز می‌توانند بر اساس نوع پر آب به دو دسته فشارسنج پر آب سر خود و فشارسنج پر آب مجزا تقسیم شوند.



فشارسنج تفاضلی یونیتی مدل UT366A

در دنیای ابزار دقیق سنسورهای فشارسنج دیجیتال دو مدل دارند:

1-شارژی

2-ولتاژی

مدل شارژی امپدانس بالای شارژی تولید می‌کند. مدل ولتاژی از تقویت کننده برای تبدیل امپدانس بالا شارژی به امپدانس پایین ولتاژ خروجی استفاده می کند.

اندازه گیری و نمایش:

.گیج فشار دیجیتال مناسب برای اندازه گیری فشارهای مختلف و نمایش مقادیر فشار با واحدهای مختلف است.
.‌فشار‌ مطلق فشاری است که نسبت به خلاء کامل اندازه گرفته می‌شود.
.فشار خلاء معمولا کمتر از فشار اتمسفر است.
.‌فشار‌ گیج متداول ترین نوع اندازه گیری فشار است. فشارگیج نسبت به فشار اتمسفر محلی سنجیده می‌شود.
در مقابل، مقیاس فشار مطلق نسبت به فشار سطح دریا اندازه گرفته می‌شود.

.فشار تفاضلی اختلاف فشار بین دو ورودی را نشان می‌دهد.

واحد فشار در فشارسنج دیجیتال:

فشارسنج های دیجیتال واحدهای مختلفی دارند. از واحدهای متداول در این مدل فشارسنج ها می توان موارد زیر را نام برد:


pounds per square inch-PSI

kilo pascals

bars or millibars

inches or centimeters of mercury

inches or feet of water

از دیگر واحدهای اندازه گیری فشار اونس بر اینچ مربع یا کیلوگرم بر سانتی متر مربع است.




پراب فشارسنج قابل انتخاب تا 400 بار لوترون LUTRON PS-100

گیج‌فشار دیجیتال بهتر است یا آنالوگ؟ 

با اختراع موتور بخار در طول انقلاب صنعتی، نظارت و کنترل جریان بخار برای جلوگیری از وقوع حوادث ضروری بود. به همین دلیل، تولد فشارسنج اتفاق افتاد.

دو طرح گیج فشار که بیش از 170 سال به تولید خود ادامه داده اند، لوله بوردون و گیج دیافراگمی هستند. از زمان اختراعات یوجین بوردون (لوله بوردون) و برنارد شفر (گیج دیافراگمی)، تغییرات انقلابی زیادی در طراحی اولیه گیج فشار ایجاد نشده است.

انقلاب دیجیتال در دهه‌های 1980 و 90 طول کشید تا فشارسنج دیجیتال را وارد جهان کند، که روشی کاملاً جدید برای اندازه‌گیری فشار بود.

 

گیج فشار آنالوگ از سال 1849 در صنعت کار می کند. پس چرا نیاز به فشارسنج دیجیتال وجود دارد و تفاوت آن چیست؟


فشارسنج های دیجیتال:

فشارسنج‌های دیجیتال به جای استفاده از حرکت مکانیکی از یک لوله بوردون یا مهر و موم دیافراگم، از یک مبدل فشار استفاده می‌کنند که قرائت های آن روی نمایشگر دیجیتال نمایش داده می شود.

مزایا:

گیج فشار دیجیتال برای مدت طولانی تری نسبت به فشارسنج آنالوگ کالیبره می‌شود.
آنها در نواحی دارای ارتعاش شدید، ضربان و خوردگی عملکرد خوبی دارند.
خوانش واضح است و در صورت مشاهده در مناطق کم نور، ممکن است گزینه نور پس زمینه را نیز داشته باشد.
گیج های فشار دیجیتال را می توان به راحتی سفارشی کرد، گیج را می توان به طور خاص برای استفاده در هر فرآیندی که مورد نیاز است تنظیم کرد. به عنوان مثال، واحدها را می‌توان به صورت نوار، psi یا MPa نمایش داد.
یک گزارش داده همچنین می تواند از بالاترین یا کمترین فشار ساخته شود که می تواند به طور مستقیم یا از طریق یک کامپیوتر راه دور با استفاده از یک گیج هیدرولیک دیجیتال ارجاع داده شود.

 

کدام فشارسنج را انتخاب کنیم، آنالوگ یا دیجیتال؟

تصمیم خرید گیج فشار دیجیتال یا آنالوگ در نهایت به این بستگی دارد که برای چه کاربردی از آن استفاده می‌کنید. فشارسنج انتخاب شده باید با مشخصات و بودجه مورد نیاز مطابقت داشته باشد.

به عنوان مثال، اگر دقت 0.05٪، اتصال BSP 1/2 اینچی با نصب مستقیم مورد نیاز باشد، فشارسنج دیجیتال بهترین گزینه خواهد بود.

اگر دمای کار بین 50 تا 100 درجه سانتیگراد باشد و اتصال 1/4 اینچی BSP با پایه پشتی مورد نیاز باشد، گیج فشار آنالوگ بهترین گزینه خواهد بود.


کالیبراسیون و نگهداری

نیازمندی‌های کالیبراسیون و روش‌های نگهداری فشارسنج دیجیتال بررسی شود. برخی از فشارسنج‌ها ممکن است نیازمند کالیبراسیون دوره‌ای باشند تا اندازه‌گیری دقیق را تضمین کنند، در حالی که برخی دیگر قابلیت کالیبراسیون خودکار دارند. سهولت کالیبراسیون و نگهداری را در نظر گرفته شود تا زمان توقف کم و عملکرد قابل اعتماد را تضمین شود.



اميدوارم ازمطالب اين فروشگاه لذت برده باشيد.باتوجه به نوسانات بازار هم اكنون ميتوانيد كليه محصولات فشارسنج ديجيتال را در فروشگاه ايران صنعت سفارش گذاري و خريد فرماييد.



كليدواژه:
نمايندگي فشارسنج ديجيتال ، قيمت فشارسنج ديجيتال، خدمات پس ازفروش فشارسنج ديجيتال، مشخصات فشارسنج ديجيتال ، تاريخچه فشارسنج ديجيتال، محصولات جديدفشارسنج ديجيتال،


فروش يايان يك معامله نيست آغاز يك تعهد است


لينك خريدمحصولات فشارسنج ديجيتال در فروشگاه ايران صنعت


گرد آورنده : irsanat.com :( مهدی آقابالازاده )
تاریخ ارسال :  1402/11/04     
تعداد مشاهده :369
ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : آموزش تجهيزات آزمايشگاهي


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 89
تاریخ :1403/2/26
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.